Faceți căutări pe acest blog

marți, 4 ianuarie 2011

Biscuiti Bicolori

Inainte de sarbatori, tot cautand ceva retete noi, am gasit pe blogul Laurei (http://adamache-laura.blogspot.com/) aceasta reteta de biscuti. Am adaugat cateva ingrediente si uite ce mi-a iesit:
Reteta:
Pentru aluatul alb: 150g unt ; 100g zahar pudra; putina sare; 3 plicuri zahar vanilat; 200g faina;
                                   1 esenta vanilie sau lamaie; 1 ligura ulei
Pentru aluatul negru: 150g unt ; 100g zahar pudra; putina sare; 40g cacao; 200g faina;
                                      1 esenta rom sau putina scortisoara; 1 linguta ulei
Mai avem nevoie de 1 galbenus de ou si 2 linguri de lapte.

Cum procedam:
-se pregatesc cele doua aluaturi ; se infoliaza si se dau la frigider pentru 1 ora;
-scoatem cele 2 aluaturi de la frigider si le intindem pe rand pe masa foarte bine infainata intr-o foaie nu mai subtire de 1 cm. Taiem cu un cutit infainat ambele foi in fasii late tot de 1 cm;
-asezam una langa alta cate 3 fasii alternand culorile, dupa care le ungem cu galbenusul amestecat cu lapte;
-facem cate trei straturi de fasii avand grija sa alternam culorile alb si negru si sa ungem fiecare strat cu galbenus;
-cand blocul este gata, indreptam capetele;
-din aluatul ramas intindem 2 foi (una alba si una neagra);
-ungem fiecare foaie cu galbenus, asezam 1 bloc pe una dintre foi si il infasuram cu grija aducand capetele foii peste blocul de aluat. Procedam la fel si cu al doilea bloc;
-si mie mi-a mai ramas aluat asa ca l-am amestecat si l-am intins si apoi am taiat diverse forme: ursulet, bradut, stelute;
-cele 2 blocuri obtinute se dau din nou la frigider pentru 1 ora;
- le scoatem si taiem feliute de 1 cm si ii asezam in tava;
-se coc cca 12 minute; apoi se mai lasa 5 minute in tava sa se intareasca;
Daca vreti, puteti sa puneti si putina glazura peste ei.
Super efect!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu